måndag 2 oktober 2017

En bloggpost till historieböckerna

Halloj!

Kristoffer här. Jag tänkte ta tillfället i akt att presentera den podcast jag nyligen startat med min bror Patrik. Än så länge finns ett avsnitt av vår podcast Spelsnackarna ute i etern, och i nuläget endast på Soundcloud, men kommer inom kort att dyka upp på andra lättillgängliga plattformar.

Vilka är vi då, och varför har vi startat denna podcast? Det bästa ordet att beskriva oss med är förmodligen 'nördar'. Denna tidigare nedvärderande term är någonting som vi båda egentligen identifierar oss som. Det är till exempel vanligare idag att använda uttrycket 'nörda in på' för att uttrycka att man lagt mycket tid på något, och tro mig, vi har lagt mängder av tid på spel.

I första avsnittet av vår podcast (till vilket länk finns till höger →) pratar vi om vilka spel som födde vårt intresse och vad vi spelar i nuläget. Första avsnittet är helt enkelt en introduktion av oss snackare och följande avsnitt kommer att handla om spelnyheter, spelens olika forum, att inte skriva dåliga äventyr och att hålla sin spelledare nöjd som spelare.

Jag tog mig friheten att publicera detta första inlägg utan Patriks vetskap och räknar kallt med att han kommer att göra detsamma i framtiden.

Vilka ämnen vill DU att vi ska diskutera i kommande avsnitt? Dra ett mail till spelsnackarna@gmail.com!

Ha det fint!
/Kristoffer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar