onsdag 3 januari 2018

Äntligen en rad!

Förlåt oss! Vi har varit hemskt dåliga på att uppdatera här på bloggen, men nu har jag skaffat en ny webbläsare för att kringgå de inloggningsproblem som gjort att jag inte skrivit så mycket.

Vad har hänt sedan sist? Jo, ett nytt år har trätt in, och både jag och Patrik minns den fart Spelsnackarna har vuxit i. När Patrik och jag lite skämtsamt spelade in ett av våra telefonsamtal om spel och publicerade det på internet hade vi ingen aning om att vi skulle hamna på plats 9 i novembers mest lyssnade podcasts inom spelkategorin. Det är tack vare er lyssnare vi har lyckats hålla igång i åtta avsnitt, och tack vare det stöd vi fått motta har vi lusten att fortsätta länge till.

Vi försöker att hålla en god kommunikation med er lyssnare, och vi vill att ni ska välja ämnen åt oss, något vi efterfrågat både på vår facebooksida och på rollspel.nu. Vi har fått in många förslag som kräver lite mer arbete, till exempel spela en mängd indierollspel och sedan prata om dessa som en kontrast till de rollspel vi alltid pratar om (DoD, Mutant, Ur Varselklotet); detta vore väldigt roligt, men kräver att finner tid till att spela dessa, något som inte alltid finns. Vi är dock båda i full gång med att läsa Bortom, för att kunna snacka mer om det, och i slutändan är det tänkt att det ska resultera i en intervju med Bortoms skapare, Robert Jonsson.

Ett annat önskemål vi fått in är att vi ska snacka mer om Äventyrsspel och deras produkter. Detta jobbas det med för fullt, och jag sitter med Kult upp över öronen!

Nu i dagarna har vi återigen bytt plattform för podden, och om RSS:en är vår vän finns alla tidigare avsnitt tillgängliga på Podcaster till kvällen, dessutom kommer då avsnitt 8 att kunna lyssnas på!

Så, nu har jag skrivit av mig lite och kan slappna av inför nästa avsnitt.

Vi på Spelsnackarna tackar för ett fint 2017 och önskar er alla ett gott nytt år.

/Kristoffer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar